Welcome! ~ Velkommen!
Here, in my little corner of bloglandia, is my blog about my crafts. Until recentley I've blogged about my card making. Now, in 2011, I'll try to do different things also, such as sewing (patchwork), knitting, crochet, baking, along with some card making...
. . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . .. . . .. .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Aud

Thursday, August 28, 2008

Lag egne blomster med skrift! ~ Make your own script flowers!

Her kan dere se hvordan jeg lagde blomstene som jeg brukte på takke-kortet. Veldig enkelt, og neppe nyskapende... Klikk på bildene for å se dem større.

Here you can see how I made the script flowers that I used on the thank you card. Very sipmple and hardly innovative... Click on the pictures for a larger view.






Det jeg bruker

What I use







Stemple skrift

Stamp script







Punch ut blomstene

Punch the flowers





I flere størrelser

In different sizes









Svamp med blekk på kantene

Sponge ink on the edges








Rull/form blomsterbladene rundt en strikkepinne (normalt ville jeg holdt i blomsten med venstre hånd her, men jeg måtte holde i fotoapparatet...)

Roll/shape the petals around a knitting pin (normally I would hold the flower with my left hand here, but I had to hold the camera...)








Ferdig!

Finished!









På kortet

On the card

8 comments:

Unknown said...

Wow....
Tusen takk for nok en kjempeflott tutorial!!!
Tusen takk for at du deler, og resultatet vart jo berre såååå lekkert!!!

Må prøves!!!!

Klem,
Jorunn

Irene said...

Tusen takk for beskrivelsen, Aud!! Dette skal jeg prøve, har både "skrift-stempel" og blomster-punchene. Har ikke vært så flink til å bruke dem så langt. Men nå... :-)

Hilsen IreneR

Hege-Annie Simonsen said...

Du lager så flotte tutorials, Aud! Takk for at du deler!! :)

Klem, Hege

Daisy Chain said...

Very beautiful image. Stunnung card.

Love Debbie xx

Marit said...

Jeg endte opp med å lage slike blomster på ett kort i dag jeg også :) Tusen takk for beskrivelse.

Også er det så godt å komme inn her uten musikk nå. da jeg oppdaget det endte du opp med å komme på liste over oppdaterte blogger :) (jeg skvetter så fælt hver gang musikken kommer på at jeg har forsøkt å unngå musikkbloggene ;D )Det har blitt kjempefint her med sommerfuglene og ny design på bloggen.

ønsker deg en super lørdag. Klem

liannallama said...

oh--thanks for posting all the details for us--they really make the card exquisite!

Hanne said...

Det er det med deg, Aud, at når du viser dine gode idéer tenker jeg alltid "selvsagt! så smart!" fordi du får alt til å se så lekende lett ut - så man får jo bare lyst til å prøve med det samme :)

Nydelig kort, skjønner godt at du er litt "opphengt" i dette stempelet!

Jeg har en liten overraskelse til deg i bloggen min, og håper du får en fin dag!
Klemmer fra Hanne:)

Marja Sch said...

Very lovely card,thanks for the inspiration. Hugs Marja