Welcome! ~ Velkommen!
Here, in my little corner of bloglandia, is my blog about my crafts. Until recentley I've blogged about my card making. Now, in 2011, I'll try to do different things also, such as sewing (patchwork), knitting, crochet, baking, along with some card making...
. . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . .. . . .. .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Aud

Sunday, September 14, 2008

- Lever fortsatt! - Still allive!

Jeg har ikke noe nytt å vise frem, ennå, - jeg jobber med et prosjekt som jeg ikke kan legge ut her før mottakeren har fått det. I stedet legger jeg ut et kort jeg laget for en tid tilbake, som ikke har vært vist her i bloggen min tidlligere...
♥ ♥ ♥
I do not have anything new to show you, yet, - I'm working on a project wich I'll display later, when the recipient gets it. In stead I'll upload a card I made a while back, it's not been displayed in my blog earlier...


Jeg fikk et slikt flott brettekort fra Hannemor for lenge siden, og fikk lyst til å lage et selv, slik ble det.

I got a nice folding card from Hannemor, and wanted to make one my self, this is how it turned out.






I'll try to explain how to fold the inside paper of the card: When you make a card like this, start with the paper inside, fold it and then you'll know what size the cardstock needs to be, - the CS on the front and the back - that you'll decorate and adhere to the folded paper. Use a square piece of paper, fold a diagonal from corner to corner. Lay it down with the "folded edge" up, now fold it in half twice from one side to the other. Now hold the corners together where the diagonal crease is, and flatten it so the diagonal crease "touches it self" inside the card. Voila!

You can make a small front and back for these kind of cards, and still have enough space to write a greeting inside...



7 comments:

Anonymous said...

Jag väntar mer än gärna. Det är alltid lika inspirerande att besöka dig.

Läckert kort i höstiga färger.
Tack för mallen på vikningen.

Kram o trevlig söndag

Eli Kristin Magnussen said...

Så flott kort dette var, veldig artig brettemåte også. Den må jeg legge på minnet, tusen takk for inspirasjonen! :)

Ha en strålendes fin dag!

Inger Marie said...

Kjempe flott kort Aud :)
Og så kjekt at du dele bretteteknikk :)
Gleder meg til å se prosjektet du holder på med :)

Ha en fin søndag

Hannemor: said...

Nei se der ja...
Så fint det brettakortet ble....

Det er bra lenge siden jeg har laget brettekort. Lurer på om jeg ikke skal lure meg inn på rommet mitt... Ha en trivelig søndag..

Klemz fra Hannemor

Lene Aase said...

Fantastisk flott kort!!!
Gleder meg til å se prosjektet du holder på med!!!

Klem fra Lene.

Gunhild said...

For et nydelig brettekort! Takk for forklaringen, må prøve meg på et slikt kort en gang!

Ha en fin uke :)
Klem fra Gunhild

Aija said...

This is brilliant idea, and such a lovely card you have made. That stamped image looks so great.
Waiting for you blog candy :)
Thank you for your kind words :)
Hugs,
Aija