Welcome! ~ Velkommen!
Here, in my little corner of bloglandia, is my blog about my crafts. Until recentley I've blogged about my card making. Now, in 2011, I'll try to do different things also, such as sewing (patchwork), knitting, crochet, baking, along with some card making...
. . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . .. . . .. .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Aud

Sunday, February 06, 2011

No-knead brød ~ No-knead Bread


I går bakte jeg no-knead brød, brød uten å kna! Leste om denne måten å bake brød på i Mat på bordet bloggen til Ina, hun har bakt mange varianter og til og med laget en super video for å vise hvordan det gjøres!
Opprinnelig ble denne måten å bake på presentert i The New York Times i en reportasje om Jim Lahey og hans måte å bake nydelig brød på. (Video her)
Han bruker bare siktet hvetemel, jeg har brukt sesamfrø, linfrø, solsikkekjerner og gresskarfrø i mitt brød. Det ble kjempegodt, prøv du også!

♥ ♥ ♥

Yesterday I made no-knead bread. I first read about this way of bread baking at Ina's blog, she has made lots of different kinds of no-knead bread, and even shot a great video tutorial!
The origin of this method was presented in The New York Times, they wrote about Jim Lahey and his way of baking fabulous bread. (Here's the video)
He only uses white flour in his bread, I added linseed, sesame-, sunflower-and pumpkin seeds. It turned out great, you should try it too!

4 comments:

Unknown said...

Mmmmm... såg nyyydelig ut!!
Har et som er 30 minutt unda å gå i ovnen, gleder meg vanvittig til å smake!

Tusen takk for tips, det beste mattipset eg har fått på mange mange år! :o)

Ha en fin fin søndag!

Klem,
Jorunn

Heidi said...

Hei Aud
Jeg fant denne oppskriften på nettet i går og så videoen også. Nå har jeg et brød inne i ovnen og er kjempespent på hvordan det blir.
Flott ny blogg du har fått deg - du lager så utrolig masse fint
Klem fra
Heidi

eba said...

Jeg har også prøvd å bake dette brødet... brød nr 2 ligger og avkjøler seg i dette nu... bilde av første brød i bloggen :) Og ja, kjempegode!!

Tonje said...

Mmmmm, dette så jammen godt og enkelt ut! Tror nok jeg må prøve meg på det her. Takk for tipset!