Welcome! ~ Velkommen!
Here, in my little corner of bloglandia, is my blog about my crafts. Until recentley I've blogged about my card making. Now, in 2011, I'll try to do different things also, such as sewing (patchwork), knitting, crochet, baking, along with some card making...
. . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . .. . . .. .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Aud

Friday, January 21, 2011

Sofa pingviner ~ Sofa Penguins

Endelig fikk jeg sydd nye puter til sofaen, de julerøde begynte å bli veldig kjedelige å ha fremme nå... Jeg har laget noen enkle puter med søte pingviner fra Stoff & Stil.
Da jeg begynte å tenke på håndarbeide og søm igjen etter mange års "pause" - ble jeg overrasket og glad over å finne ut at Stoff & Stil hadde en flott butikk her i Trondheims området! Har vært innom flere ganger allerede. ;o)

På baksiden av putene brukte jeg hvitt stoff med noen detaljer. Det ble tre puter alt i alt. Mulig at jeg syr en løper til bordet med pingviner også, når jeg bare får ånden over meg. Har mange ting jeg har lyst til å lage nå, blir så masse som står i kø oppi hodet at det stopper seg til og ingenting kommer ut... Håper putene løsner litt opp i den "vasen"! *LOL*

Finally I made some new pillows for the sofa, the Christmas red ones really had overstayed their welcome, now the penguins have taken over the living room! *LOL* I'll be making a runner for the table with some penguins later, I think.



8 comments:

Cards By MI said...

Really cute! They look wonderful!
xMarie

Anonymous said...

Hei.
Så flotte puter du har laget.
Vi holder på å pusse opp soverommet , så kanskje jeg skulle sy noen puter , jeg også.
Når jeg bare blir ferdig med den genseren jeg holder på med........da , altså... ;-)
Ha en fin helg.
Klem fra Ingunn :-)

Tineke's hobby said...

hvor flotte pyder du har lavet flotte farver og jeg kan godt lide det pinguins
Venlig hilsen Tineke

Jean said...

Goodness Aud, these are so adorable. They look comfortable. not too overstuffed, just enough to sink into.. My gosh a lady of many talents as one would say.. Hope you are enjoying yourself and glad you are still on line..
Hugs, Jean

Tonje said...

Så flotte puter. De pingvinene var utrolig søte! Artig å se alle de flotte tingene du har laget og vist oss her på bloggen din i det siste. Ha en fin kveld.

nessy said...

wow ~these are just adorable mmmmm a little sleep is needed me thinks!! LOL!!
vanessa xx

HegeT said...

Så herlige puter... og sikkert mye koseligere enn juleputene...helt frem til neste jul....
Får ofte sånn "blokasje" jeg også..da skriver jeg en liste med alt jeg har lyst å lage, også krysser jeg av etterhvert som jeg blir ferdig med det... litt lettere å holde oversikt når det står på trykk.... Skjelden jeg jobber systematisk, går ofte på innfalsmetoden.... menda slipper jeg ivertfall å ha alt "oppi" hode...tar jo så mye plass..ha-ha...
Kos deg videre med symaskina...

søndagsklem
HegeT

Grenouille Greetings said...

Love your clever and pretty sewing and knitting recently! Warmest wishes, Lesley