Welcome! ~ Velkommen!
Here, in my little corner of bloglandia, is my blog about my crafts. Until recentley I've blogged about my card making. Now, in 2011, I'll try to do different things also, such as sewing (patchwork), knitting, crochet, baking, along with some card making...
. . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . .. . . .. .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Aud

Sunday, April 03, 2011

En test-veske ~ A Test Bag

Denne helga bestemte jeg meg for å sy en slik veske som Anne Sand har laget så → bra tutorial ← til. Tenkte å ta det som en øvelse på å sy en slik veske, og det var bra, for jeg kludret det til! Har aldri sydd slike hjørner i bunnen før, og klarte å sy feil pluss klippe feil før jeg oppdaget det! ;o) Dermed måtte jeg klippe bort ca 10 cm av vesken nederst, jeg ga ikke opp, men sydde den ferdig på tross av fiaskoen - som sagt, en test var det - og nå kan jeg slike hjørner!

This weekend I decided to sew a bag like Anne Sand made in this → great tutorial. ← Thought of it as a practice on bag sewing, and that was a good thing, because I messed it up! I've never before sewn these kind of "corners" in the bottom of a bag, I managed to sew wrong and cut wrong before I noticed it! ;o) So I had to cut 10 cm off the bag, but I didn't give up, I finished it despite of the fiasco - as I said, it was a practice - and now I know how to sew these corners!


Jeg sydde en lomme inni vesken,
festet en hjerte-charm på glidelåset.

I made a pocket inside, added a heart charm to the zipper.


Sydde også på en "snor" til å feste nøkkelknippe på.

Added a "string" to hang the key ring on.


Klikk her for å se veske nr. 2 jeg lagde av denne sorten.


7 comments:

Anita Tørmoen said...

Så flott veske du har laget. Smart med snora og glidelåslomma.

Siri said...

Den synes jeg du fiksa fint! Fordelen med å sy flere like eksemplatrer er at man slipper å bruke tid på feil. Ha en fin søndag i Trøndelag:-)

Trine said...

Kjempefin veske! Smart! Øvelse gjør mester! :)

Neverluren hus og hjem said...

Skikkelig flott veske du har laget deg:-) ....og for en super ide med den snora til å feste nøkkelknipe på!!!
....så morsomt det hadde vært å kunne sy, men jeg og symaskina er liksom ikke helt på bølgelengde... hehe;-)
Ha en fin søndagskveld og ei flott uke :-)
Klem fra Rita

T's Creations said...

Bra jobbet! :)
Vesken ligner litt på denne: http://www.lises.net/blogg/?page_id=600 så nå har jeg to vesketips på norsk. :) Har noen bøker på engelsk, men det er greit med norsk også. :)

Unknown said...

Kjempeflott veske. Likte alle detaljene, sånn som lomme og nøkkelsnor. Flott stoff!

renate50 said...

Hei Aud, finde ich ganz toll, farbenfroh und sehr zweckmäßig ausgestattet !!! Renate